The Final Countdown - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Erik & Liset - WaarBenJij.nu The Final Countdown - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Erik & Liset - WaarBenJij.nu

The Final Countdown

Blijf op de hoogte en volg Erik & Liset

09 April 2013 | Nederland, Beuningen

Eén laatste avondmaal later en het komt nu wel erg dichtbij. Maar niet voordat United Airlines, onze vliegende busdienst voor deze aangelegenheid, nog even flink faalt. Onze terugvlucht is geschrapt, en daar kwamen we toevallig achter omdat we graag op dingen klikken. Een paar belletjes later werden we ‘voorlopig’ op gehandicaptenstoelen geplaatst van een vervangde vlucht – die natuurlijk vol was. Of dat stand houdt mag joost weten.... dus we hopen dat onze bazen niet op een maandje meer of minder kijken.

Nou zou aangenomen mogen worden dat vakantie betekent dat we de radaren in ons hoofd met rust kunnen laten. Het tegendeel blijkt echter waar: het knarst er harder dan ooit. Wat zijn de voordeligste betaalmiddelen, imperiaalse eenheden, verkeersregels... het lijkt wel alsof we gaan emigreren. En daar bovenop hebben we het ook nog in ons hoofd gehaald een eigen route te bekokstoven. Het begon zo gemakkelijk: men pakke een kaart, iemand trekt een cirkel, et voila! Toen werden er bekende punten bij uitgezocht, campings gekozen en wegen geschrapt en toegevoegd op basis van seizoen en camperlengte. En verrek... we zijn weer bij het rondje dat iedereen rijdt door Californië. Maar gelukkig hebben we het wiel zelf uitgevonden, zodat we in ieder geval weten waarom elke toerist dezelfde attracties bezoekt.
Wij blij, route bekend en de tomtom met zachte – edoch manipulerende – hand overgehaald om Amerikaanse kaarten te lezen. Maar dat is eigenlijk meer een redmiddel; het doel is om die hard met kaarten en sterren te navigeren. Hoe krijgen we het eigenlijk allemaal in de koffer?

Het inpakken van koffers voor luchtvaartvakanties wordt gedomineerd door twee eigenschappen: koffergrootte en koffergewicht. Niet groter dan 158 lineaire centimers – kraak,kraak – en niet zwaarder dan 23 kilo aardappelen. Terwijl het gewicht constant in je achterhoofd knaagt terwijl je je favoriete loden onderbroeken en uranium tandenborstel inlaadt, begin je wat weg te dromen over de Amerikanen. Een vet volk, misschien wel de voorvaders van een nieuwe generatie mamoeten als de evolutie zich doorzet. Met een gemiddeld bmi van ‘jezus christus’ ben ik benieuwd naar de spekstakelstukken die wij voorbij zullen zien rollen.
Wat mij natuurlijk ook tot ons eigen gewicht brengt. Jezelf wegen om vervolgens met koffer terug op de weegplaat te stappen en het eigen gewicht af te trekken voor het koffergewicht: heel normaal. Nu weegt Erik voor vertrek 86.1 kg ‘schoon’ aan de haak. Erik is constant hongerig en past zich graag aan zijn omgeving aan. De vraag voor het US™: hoeveel weegt ons Erik als hij weer in Nederland geland is?

Hopelijk lezen jullie dit als wij vliegen, en zal ons volgende bericht vanuit de States over het internet komen aanwaaien. We vertrekken vanaf Amsterdam en zullen reizend via Washington uiteindelijk landen in de stad der Engelen.

• 09 April 2013 - 22:51

Sander:

Erik's gewicht zal zijn: 13/16 van de gemiddelde Amerikaanse man!

Verder natuurlijk een hele goede reis!

• 09 April 2013 - 22:58

Sabrina:

Ik gok dat Erik na de reis 0,92 Eddy weegt

• 09 April 2013 - 23:03

Arjan:

Ervan uitgaand dat ze daar alleen maar beroerd bier hebben en jullie de laatste week vooral moeten lopen, ga ik er van uit dat Erik 85.5 kg weegt als hij weer geland is. Als die terugreis geregeld word iig.

Fijne vakantie!

• 09 April 2013 - 23:10

Matthijs:

6.44104599 slugs (unit of mass)

• 11 April 2013 - 06:39

LisetErik:

Wij zijn goed geland en bevinden ons nu na een lange dag in het Hilton LAX.

Hopelijk vinden we snel weer wat internet om alles te delen ^.^

• 11 April 2013 - 09:49

Bert:

Lijkt erop dat grootste hindernissen zijn genomen en er nu gestart kan worden met een welverdiende vakantie.
    Succes met het ophalen van de camper en en fantastische vakantie toegewenst.

• 11 April 2013 - 13:01

Mandy:

Ahhh fijn dat jullie goed zijn aangekomen!! heel veel plezier de rest van de reis, en geniet van het Hilton!

Ik denk dat Erik toch zeker wel 4 kilo gaat aankomen hoor, het is Amerika ten slotte, the land of the amazing fat food <3 dus 90.1kilo!

• 11 April 2013 - 17:10

Iemke:

Het is nu net vijf PM geweest en daar zal het een uur of acht am zijn. Straks lekker ontbijten en dan camper ophalen. Veel plezier en doe voorzichtig.

• 11 April 2013 - 17:44

Ineke:

Wacky wacky, en wat een fantastisch weer daar zeg!!! Nou een hele ervaring met de vluchten, maar alles goed gegaan. Lekker rustig ontbijten en dan naar de camper. Mooi alles rustig bekijken enz. en dan gaan.....en GENIETEN!!!
    Groetjes, liefs xxx

• 11 April 2013 - 17:50

Mieke:

In de eerste 3 weken van de vakantie zich gedragen als een ice-roadtrucker met alle aanverwante voedings gewoonten, daarna lopen in Washington en New York met op elke hoek een Mac of Burger King etc., gok ik op een gewichtstoename.
    Ik zet in op 91 kilo.

Suc6 met het afhalen van jullie tijdelijke onderkomen en tevens transportmiddel. Veel plezier in de Wal-Mart met boodschappen inslaan. Veel Camperplezier.

• 11 April 2013 - 18:24

Ineke:

Ja, Erik zijn gewicht GAAT TOENEMEN!! Op die camperplaatsen volop gelegenheid om te BBQ-en. De Amerikanen zijn daar gek op. Heb je net zelf gegeten, krijg je een uitnodiging voor een BBQ toetje van de buren......en dan zeg je geen nee tegen een lekker stuk extra vlees en leuke kennismaking. En dan nog al die Mac's enz. Een Hollandse pannenkoek kun je daar ook vast wel krijgen of maken. Daar kun je misschien wel mee scoren bij die Amerikanen, zetmeel en zoetigheid vinden ze ook lekker. De Hollandse croquetten vallen ook goed in de smaak daar!!
    Ik schat dat Erik bij thuiskomst 1 ons zal zijn aangekomen. Hij schrikt van deze berichten over fast food, fat foot enz. en verlangt naar puur Hollandse kost

Eet smakelijk onderweg!!!

• 11 April 2013 - 20:41

Bert:

Ja, Erik gaat aankomen, zo'n kilo of 2.
    Na de luxe van het hotel is het druk druk druk met bezoekje hier en daar. Veel lopen en bekijken en weing tijd om gezond te eten. Dus dat wordt een snelle hap. Dan val je als goede eter al snel voor de GROOOOTTE porties.Thuis geleerd om altijd alles op te eten dus er gaat niets retour.
    Tel daar de LARGE softdrinks bij en daar gaan de goede voornemens.
    Maak eigelijk ook niet uit, als het maar lekker is.